Algemene Voorwaarden

PlayMoto Toys check

Inhoud
1: Algemeen 2
1a: Definities 2
2: Financiële gegevens 2
3: Toepassing 3
4: Overeenkomst 3
5: Prijzen 3
5a: Aanbiedingen 3
6: Verpakking Materialen / Recycling 3
7: Levertijden 4
7a: Afhalen 4
8: PRE-ORDER 4
9: Verzending & Verzendkosten 4
9a: Verzenden binnen Nederland 5
9b: Verzenden binnen Europa 5
9c: Verzending Wereldwijd 5
10: Betalingsmethoden 5
11: Annuleren of Retourneren artikelen 6
11a: Procedure Retourneren 6
11b: Retourkosten 6
11c: Beschadigde levering 6
12: Garantie 7
13: Inkoop Playmobil door PlayMoto Toys 7
13a: PMT koopt zowel oude als nieuwe Playmobil in. 7
13b: Inkoop wijze 7
13c: Vereisten inkoop Playmobil 7
13d: Betaling na inkoop 7
13e: Overdracht Playmobil 8
13f: Annuleren inkoop 8
14: Gegevensbeheer en privacy 8
14a: Data Protection Officer (DPO) 8
14b: PMT Toestemming om legaal privacy informatie op te slaan 8
14c: Welke privacy informatie wordt opgeslagen door PMT? 9
14d: Periode van data opslag 9
14e: Opslag en gegevens bescherming 9
14f: Delen van privacy gegevens 10
15: Complimenten of klachten? 10
16: Instemmen met deze AVG 10

1: Algemeen
Onder `PlayMoto.NL en/of PlayMoto Toys` wordt in deze algemene voorwaarden en elders op de site verstaan de eenmanszaak PlayMoto Speelgoed en/of PlayMoto Toys, kantoorhoudende te ’s-Gravenzande.
Adres: van de Kasteelestraat 91, 2691ZM ’s-Gravenzande, Nederland.
Tel.nr: 06-13792582
e-mailadres: info@playmoto.nl
PlayMoto Speelgoed is ingeschreven in het Handelsregister te ’s-Gravenhage.
KvK-nummer 64682250

1a: Definities
Aangeboden goed: Het product/de Playmobil die de Klant/Verkoper aan biedt /aangeboden heeft aan PMT
AVG: Algemene verordening gegevensbescherming (Dutch term for GDPR)
FG / DPO: Functionaris voor de Gegevensbescherming / Data Protection Officer
GDPR: General Data Protection Regulation
Klant: De koper/Verkoper die goederen koopt van-, dan wel verkoopt aan PlayMoto Toys.
Koerier: Verzend- of Postbedrijf dat de order zal verzenden
Levertermijn: Tijdsbestek waarin de order geleverd wordt
Order: De door klant gekochte producten bij verkoper
Overeenkomst: Een meerzijdige rechtshandeling, waarbij de klant en PMT jegens elkaar of andere partijen een verbintenis aangaan, zoals bedoeld in sectie 4
PMT: refereert aan PlayMoto Toys
PRE-ORDER: Vooruit bestelling van een set of product, welke pas op een later tijdstip geleverd wordt, buiten de reguliere levertermijnen om.
Verkoop: De verkoop van Playmobil van klant aan PMT en/of de Verkoop van Playmobil van PMT aan de klant.
Verkoper: Verkoper van de aangeboden producten/Playmobil, ook wel de klant.
Webshop: De PlayMoto Toys webshop, https://www.PlayMotoToys.nl

2: Financiële gegevens
BTW nummer: NL001592378B33 (vanaf 1-1-2020)
Bank: ABN Amro te ’s-Gravenzande:
IBAN: NL23ABNA0528689819
BIC: ABNANL2A
Paypal: info@playmoto.nl

3: Toepassing
Versie 1.9NL – 2021. Geldig vanaf 1-1-2021. Hiermee vervallen alle voorgaande versies van onze Algemene voorwaarden. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen, waarbij PlayMoto Toys als leverancier of als inkoper van producten optreedt en vallen uitsluitend onder het Nederlandse Recht. Alle juridische conflicten en/of zaken vallen onder de bevoegdheid van de Rechtbank ’s-Gravenhage te Den Haag en zullen alleen daar voorgelegd worden.

4: Overeenkomst
De koopovereenkomst tussen PMT en Klant is tot stand gekomen op het moment dat de klant op "bestel", “bieden” of “nu kopen” heeft geklikt in de laatste stap van het bestelproces, dan wel wanneer er per email of een mondelinge verkoop is overeengekomen.
PMT stuurt klant een orderbevestiging per e-mail met daarin de bevestiging van de bestelling.
PMT behoudt zich het recht voor items die niet binnen 14 dagen na het tot stand komen van de overeenkomst zijn betaald, te verkopen aan een andere partij. Indien het product alsnog wordt betaald na deze 14 dagen is de levering van een vergelijkbaar product onder voorbehoud van beschikbaarheid en prijswijzigingen.

5: Prijzen
Alle prijzen zijn inclusief Nederlandse omzetbelasting (btw), en exclusief andere heffingen van overheidswege en exclusief verzendkosten. Indien de klant zich niet in het land van de verzending bevindt, is de klant aansprakelijk voor de eventueel verschuldigde omzetbelasting of invoerrechten.
5a: Aanbiedingen
Alle aanbiedingen van PMT zijn vrijblijvend. Aanbiedingen geschieden onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de producten. Zetfouten en prijswijzigingen blijven ten allen tijde voorbehouden.

6: Verpakking Materialen / Recycling
PMT zal elke verpakking/materialen hergebruiken voor het verpakken en verzenden van de order van klant. Deze hergebruikte materialen worden door PMT grondig geïnspecteerd op kwaliteit en geschiktheid alvorens deze hergebruikt worden voor verzending.
PMT zal altijd geschikte en degelijke verpakkingsmaterialen gebruiken om de order van klant mee in te pakken en verzenden. Deze verpakkingsmaterialen zullen ten alle tijden van goede kwaliteit zijn om de veilige verzending van de order mogelijk te maken.
PMT zal uiteraard nieuwe verpakkingsmaterialen gebruiken wanneer er geen geschikte of kwalitatieve hergebruikte verpakkingsmaterialen voorhanden zijn.

7: Levertijden
Indien klant voor 16:00 uur een bestelling plaatst en met iDeal of PayPal betaalt, verstuurt PMT de bestelde artikelen in principe de eerstvolgende werkdag. Klant kan hier geen rechten aan ontlenen en PMT is niet aansprakelijk voor enige vorm van schade, welke zou kunnen zijn ontstaan door het eventueel later versturen van de gekochte producten.
Indien klant met een bankoverschrijving betaalt, levert PMT de bestelde artikelen zo spoedig mogelijk na ontvangst van de betaling op het opgegeven afleveradres af, mits op voorraad. Bovengenoemde levertijden gelden als indicatie en niet als fatale termijn. PMT is nimmer aansprakelijk voor schade als gevolg van overschrijding van levertijden.
PMT zorgt voor bezorging per post, pakketdienst of verzending op enige andere wijze ter keuze van PMT. De eigendom van de producten gaat over bij aflevering indien de producten betaald zijn. PMT is gerechtigd de aflevering in gedeelten na te komen. Extra kosten van de nalevering worden door PMT gedragen. PMT hanteert een maximale levertermijn van 30 dagen, onder voorbehoud van beschikbaarheid. Na de maximale levertijd van 30 dagen heeft klant het recht de overeenkomst zonder opgaaf van reden te ontbinden.

7a: Afhalen
De klant kan de bestelling op afsprak afhalen. Als de order is geplaatst, ontvangt de klant een bevestiging van de bestelling en een overzicht met ophaaltijden (welke de klant ook kan vinden bij de contactinformatie op de website). Als de bestelling geplaatst en online betaald is, kan de klant een afspraak maken met PMT via de onze contactgegevens. Indien de klant de bestelling niet binnen 14 dagen heeft opgehaald, behoud PMT zich het recht voor om de artikelen aan een andere klant te verkopen.

8: PRE-ORDER
Het is mogelijk voor de klant om producten vooruit te bestellen, terwijl deze nog niet leverbaar zijn. Dit kan voorkomen bij speciale of gelimiteerde sets, waarbij de producent ervoor kiest om dit vooraf bestellen mogelijk te maken.
PMT biedt de klant de mogelijkheid om alle nieuwe producten vooruit te bestellen. In de meeste gevallen wordt dit specifiek bij het product op de webshop vermeld.
De klant is op de hoogte van deze voorwaarden en zal afzien van de reguliere levertermijn en betalingsvoorwaarden in dit geval.
De pre-order wordt uitgeleverd door PMT, zodra deze door de producent beschikbaar gesteld wordt.

9: Verzending & Verzendkosten
PMT verzend zowel binnen Nederland als wereldwijd, ALLEEN en UITSLUITEND AANGETEKEND. Alle prijzen van de artikelen op onze sites zijn exclusief verzendkosten.
Al onze verzendingen worden in principe uitgevoerd door PostNL of kunnen op afspraak worden afgehaald op ons kantooradres. PMT bevestigt uw bestelling per e-mail, aan het door klant opgegeven e-mailadres. Indien de bestelling verzonden moet worden, ontvangt klant op de dag van verzending een e-mail met daar in de Track & Trace code van het pakket. Verzending geschiedt pas na betaling door klant.

9a: Verzenden binnen Nederland
De actuele verzendkosten kan klant bekijken bij PostNL.
Bij bestellingen van € 150,00 en meer, brengen wij binnen Nederland géén verzendkosten in rekening.

9b: Verzenden binnen Europa
De verzendkosten binnen Europa zijn ingedeeld in 2 regio’s en worden berekend per gewichtsklasse en verzekerde waarde (tot €100 en van €100-500).
Zie voor de meest actuele tarieven de website van PostNL.
● Europa 1 -> België, Denemarken (excl. Faeröer Eilanden & Groenland), Duitsland, Frankrijk, (incl. Corsica en Monaco), Italië (excl. San Marino en Vaticaanstad), Luxemburg, Oostenrijk, Spanje (incl. Balearen, excl. Canarische Eilanden), Verenigd Koninkrijk (excl. Gibraltar en de Kanaaleilanden), Zweden.
● Europa 2 -> Overige Europese landen (excl.Rusland)

9c: Verzending Wereldwijd
Alle overige landen (inclusief Rusland).Zie voor de meest actuele tarieven de website van PostNL.

10: Betalingsmethoden
Er zijn meerdere mogelijkheden van betaling:
● Vooruitbetaling middels een overschrijving per bank t.n.v.:
PlayMoto Toys te ’s-Gravenzande.
IBAN: NL23ABNA0528689819
BIC: ABNANL2A;
● PayPal: Als klant een PayPal-account heeft (www.paypal.nl), kan klant veilig, eenvoudig en snel de bestelling via internet betalen. Klant kan de betaling doen o.v.v. van het factuurnummer aan info@playmoto.nl
● IDeal betalen: Binnen de vertrouwde omgeving van de eigen bank, kan klant via internetbankieren direct betalen met het veilige betaalsysteem van de gezamenlijke banken, en dan wordt de bestelling direct verwerkt. Zie ook www.ideal-betalen.nl (betalen met iDeal kan niet indien klant de bestelling wil ophalen!)
● PIN bij afhalen of op beurzen. Wij willen klant erop wijzen dat betalen met PIN onze absolute voorkeur heeft!
● Cash bij afhalen of op beurzen

11: Annuleren of Retourneren artikelen
BELANGRIJK: Indien klant, om welke reden dan ook, wilt afzien van de opdracht, dan dient klant binnen 24 uur te reageren via e-mail of telefoon. PMT gaat ervan uit dat, wanneer klant niet binnen deze termijn heeft gereageerd, de opdracht bindend is.
Indien het artikel niet aan de verwachtingen voldoet, dan kan het ongebruikt en in de ongeopende en onbeschadigde verpakking, binnen 30 dagen worden teruggestuurd of teruggebracht.
De klant ontvangt dan het gehele bedrag inclusief verzendkosten retour gestort, op dezelfde rekening waarvan de betaling is verricht.
Wanneer met contant is betaald, krijgt klant geen contant terug. Het bedrag zal dan binnen 5 werkdagen op de bankrekening van klant worden overgemaakt.

11a: Procedure Retourneren
Klant dient de bijgesloten formulieren van herroeping en het retourformulier geheel in te vullen. Vervolgens die beide formulieren per e-mail naar retour@playmoto.nl sturen.
PMT zal het retourformulier binnen 5 werkdagen terug, met daarop het retournummer.
Klant dient een kopie van dit retourformulier bij de retourzending te doen, en zelf ook een kopie te bewaren.

11b: Retourkosten
Klant is zelf verantwoordelijk voor de retour verzendkosten, en het degelijk inpakken van de retourzending. Zodra het retourpakket door PMT is ontvangen, zal dit gecontroleerd worden op eventuele gebreken. Wanneer de retourzending in orde bevonden is, wordt binnen 5 werkdagen het gehele aankoopbedrag inclusief originele verzendkosten vergoedt aan klant.
PMT boekt het bedrag terug naar de rekening waarvan klant de order betaald heeft.
In geval van retourzending, draagt de klant zelf de kosten van deze retourzending.

Voor vragen over het retourneren van artikelen, kan klant contact opnemen met onze klantenservice op +31 6 13792582 of een e-mail sturen naar retour@PlayMoto.nl.

11c: Beschadigde levering
Indien de bestelling wordt aangeboden in een beschadigde toestand, heeft klant het recht om onder opgaaf van redenen de bestelling te weigeren. De pakketdienst zal dan de beschadigde bestelling aan ons retourneren. PMT zal eventuele onkosten aan de pakketdienst in rekening brengen en klant krijgt de bestelling opnieuw toegestuurd.
PMT kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade in welke vorm dan ook die ontstaan is door bovenstaande.
Indien klant de beschadigde levering accepteert, vervalt daarmee het recht op garantie of retourneren.
Het is daarom dan ook belangrijk, dat de klant het aangeboden pakket controleert op eventuele schade voordat klant het pakket accepteert van de pakketdienst.

12: Garantie
Uiteraard neemt PMT elke voorzorg in acht om de bestelling zo correct mogelijk af te handelen. Mocht na het openen van het product blijken dat er iets mis is met het product, kan klant aanspraak maken op de fabrieksgarantie. Hiervoor kan klant rechtstreeks contact opnemen met Playmobil, Plastoys, LEGO of Hasbro want deze firma`s behandelen zelf de garantie gevallen rechtstreeks met de consument.
• Playmobil: Klant kan contact opnemen met de Playmobil dienst na verkoop via www.Playmobil.nl of per email aan: DirectService_NL@playmobil.de
• LEGO: Het telefoonnummer van LEGO klantenservice is 00800 5346 5555.
Op 2e hands en/of gebruikte artikelen is de garantieregeling NIET van toepassing. Wanneer klant een gebruikt en/of 2e hands artikel bij ons koopt, gaat de klant automatisch met deze voorwaarde akkoord.

13: Inkoop Playmobil door PlayMoto Toys

13a: PMT koopt zowel oude als nieuwe Playmobil in.
In alle gevallen kan de klant Playmobil bij PMT aanbieden. PMT beoordeeld de aangeboden Playmobil en zal aan de klant een eerlijk bod doen voor het aangeboden goed.

13b: Inkoop wijze
Zodra de klant het bod accepteert is de koop bindend. De klant is dan verplicht de aangeboden waren zoals overeengekomen over te dragen aan PMT, binnen de afgesproken termijn, doch niet later dan 14 dagen na de datum van aankoop. Pas wanneer die waren zijn overgedragen voor het afgesproken bedrag en de betaling voldaan is, gaat het eigendom over naar PMT.

13c: Vereisten inkoop Playmobil
De klant dient of de Playmobil fysiek ter inspectie aan te bieden aan PMT, of per e-mail. Wanneer de klant een e-mail stuurt, dient die minimaal de volgende gegevens te bevatten voor een juiste afhandeling van de inkoop:
• volledige naam en adres gegevens
• Een lijst met uw Playmobil set nummers
• Duidelijke foto`s van alle aangeboden Playmobil
• Complete omschrijving van de sets: is de Playmobil compleet?
• Eventueel de richtprijs die de klant in gedacht heeft
• Keuze ophalen, brengen of verzenden

13d: Betaling na inkoop
PMT betaald het afgesproken bedrag aan de klant NA ontvangst & inspectie van de overeengekomen ingekochte Playmobil.

13e: Overdracht Playmobil
De overdracht van de Playmobil van de klant naar PMT geschiedt in onderlinge overeenstemming, doch uiterlijk binnen 14 dagen na overeenstemming. Wanneer de verkoper dit fysiek wil aanbieden bij PMT, dient de klant een afspraak te maken met PMT. PMT kan de Playmobil eventueel ook afhalen op afspraak.
Wanneer de klant de Playmobil wil verzenden per pakketpost is dat uiteraard mogelijk. De klant dient het pakket dan zelf voldoende verzekerd en aangetekend te verzenden. Indien klant kiest voor niet aangetekend en/of verzekerd verzenden, dan zijn de risico’s voor de klant zelf.

13f: Annuleren inkoop
PMT behoudt zich het recht voor de inkoop overeenkomst te annuleren, wanneer de aangeboden Playmobil niet voldoet aan het overeengekomen goed.
PMT behoudt zich het recht voor de overeenkomst met de klant binnen 30 dagen te annuleren.
PMT zal dan de aangeboden Playmobil weer retourneren aan de klant. De klant is dan uiteraard verplicht het volledige aankoopbedrag binnen 5 werkdagen na ontvangst, te restitueren aan PMT.

14: Gegevensbeheer en privacy
PMT stelt de persoonlijke informatie nooit aan derden ter beschikking. PMT verzoekt om het telefoonnummer en e-mail van de klant in te vullen, zodat we, indien nodig, contact met de klant kunnen opnemen.
De wettelijke voorschriften met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens, zoals vastgelegd in de Wet Persoonsregistraties/ de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door PMT nageleefd. Klanten hebben altijd de mogelijkheid hun eigen gegevens in te zien, te wijzigen of te verwijderen. Klant dient dit per e-mail te richten aan: info@playmoto.nl

De merken en namen Playmobil®, Plastoys®, LEGO®, PostNL en DHL zijn respectievelijk eigendom van deze organisaties en worden alleen gebruikt op informatieve basis en op basis van fair-use. PMT is niet geaffilieerd aan-, en wordt niet gesponsord door deze bedrijven.

14a: Data Protection Officer (DPO)
PMT is niet verplicht een DPO aan te stellen.

14b: PMT Toestemming om legaal privacy informatie op te slaan
Als genoemd in de GDPR is het PMT wettelijk toegestaan om de privacy informatie, zoals genoemd in sectie 12c van deze Algemene voorwaarden op te slaan en bewaren.
PMT heeft toegang tot deze gegevens nodig om wettelijk te kunnen voldoen aan de overeenkomst tussen klant en PMT, zoals genoemd in sectie 4 van deze AVG.
Zoals genoemd in artikel 4, paragraaf 11 van de GDPR, is PMT niet verplicht om actief en gericht toestemming te vragen aan klant voor het opslaan van privacy en persoonlijke informatie zoals genoemd in sectie 12c van deze AVG. Die genoemde informatie is noodzakelijk om te kunnen voldoen aan de overeenkomst (zoals genoemd in sectie 4 van deze AVG) en klant gaat hiermee akkoord door deze AVG te aanvaarden bij het sluiten van de koop overeenkomst.

14c: Welke privacy informatie wordt opgeslagen door PMT?
PMT heeft de volgende informatie nodig van klant & leveranciers, om te kunnen voldoen aan de overeenkomst zoals genoemd in sectie 4 van deze AVG:
• Voornaam, Achternaam
• Adres, postcode (zipcode), Stad, regio/provincie, Land
• e-mail, telefoon nummer
• IBAN / Bank-, paypal- or creditcard gegevens
• Registratie nummer van de Kamer van Koophandel, BTW nummer
Deze informatie heeft de PMT nodig om de betaling van de klant te kunnen verifiëren, en om het mogelijk te maken om de order te kunnen verzenden naar die klant. Contact informatie is alleen nodig om contact op te kunnen nemen met klant, wanneer er een probleem zou ontstaan met de order en/of verzending.

14d: Periode van data opslag
PMT is volgens de Nederlandse wet verplicht om alle financiële gegevens op te slaan en beschikbaar te houden voor de Nederlandse Belastingdienst voor een periode van 7 jaar.
Na deze periode van 7 jaar zullen alle gegevens verwijderd en/of vernietigd worden.
Klant heeft de mogelijkheid om ervoor te kiezen de privacy gegevens alsnog beschikbaar te houden voor PMT, voor gebruik in de webshop. Dit is een opt-in mogelijkheid voor klant.

14e: Opslag en gegevens bescherming
PMT slaat alle gegevens zoals genoemd in sectie 12c op in het boekhouding systeem van PMT. Dit is een Excel bestand, welke beschermd is met een wachtwoord en opgeslagen is op een apart opslagmiddel. Dit bestand kan alleen geopend en ingezien worden door M.Frankena & H.M.Frankena, de eigenaren van PMT.
De computer en het bestand zijn beiden beschermd met verschillende wachtwoorden.
PMT is verantwoordelijk voor de beveiliging van de gegevens in dit bestand.
PMT zal er altijd voor zorgen, dat de relevante veiligheid en reguliere software updates voor het besturing systeem, de antivirus systemen, de firewalls en andere software zo spoedig mogelijk worden uitgevoerd, om hiermee de maximale beveiliging van de data te garanderen.
De webshop van PMT wordt verzorgd door MyOnlineStore B.V. en zij verzorgen de mogelijkheid voor PMT om dezelfde informatie op te slaan op hun servers. MyOnlineStore B.V. is daarbij verantwoordelijk voor de beveiliging van de privacy data die is opgeslagen op die servers, en dient ook zorg te dragen voor optimale bescherming en updates van hard- en software.

14f: Delen van privacy gegevens
PMT zal geen gegevens delen met derden, anders dan de hierbij genoemde instanties en/of personen. Om te kunnen voldoen aan de wettelijke verplichtingen en aan de Nederlandse Belastingregels, dient PMT de gehele financiële administratie te delen met:
• Denkwerk Advies te Naaldwijk, Nederland (boekhouder)
• Nederlandse Ministerie van Financiën en de Belastingdienst
De volgende gegevens worden gedeeld met de aangewezen koerier gedeeld:
Naam, Adres, Post-/zipcode, Plaats, Provincie, Land en e-mail adres. Deze gegevens zijn nodig om de order te kunnen verzenden naar klant.
Verzend labels worden aangemaakt in de online omgeving van de koerier en daar opgeslagen door de koerier. De koerier is zelf verantwoordelijk voor de opslag en beveiliging van die gegevens in de online omgeving.

15: Complimenten of klachten?
PMT doet haar best om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bent u tevreden, vertelt u dit aan anderen! Dit stellen wij zelfs zeer op prijs.
Heeft u klachten, laat het ons weten! Dit kan via e-mail info@PlayMoto.nl of schriftelijk per post. Wij zullen dan een passende oplossing zoeken. Door een bestelling te plaatsen, verklaart u zich akkoord met deze AVG. PMT kan niet aansprakelijk gesteld worden voor afwijkingen in prijzen, afbeeldingen en teksten.

16: Instemmen met deze AVG
Door een account aan te maken en/of een order te plaatsen bij PMT, gaat klant automatisch akkoord met deze AVG.
Wanneer klant het niet eens is met deze AVG en hier niet mee akkoord wenst te gaan, dan is het wegens de wettelijke bepalingen restricties voor PMT niet mogelijk voor klant om een account aan te maken of een order te plaatsen bij PMT.
PMT is niet verantwoordelijk voor prijswijzigingen en/of afwijkingen dan wel variaties van plaatjes of informatie zoals deze wordt aangeleverd door de producenten van de aangeboden producten op PMT.

© PlayMoto Toys 2021



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
© 2019 - 2021 PlayMoto Toys | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel