FAQ

= Vragen en Antwoorden


PlayMoto bescherming

Hier kunt u veel voorkomende vragen en de daarbijbehorende door ons beantwoorde antwoorden vinden....of niet. Zo niet, stelt U dan gerust uw vraag aan ons, dan zullen wij eerst uitgebreid hier zoeken. Mochten wij het antwoord ook niet voor u kunnen vinden, dan zullen we er eentje bekokstoven, gaar maken en hier serveren!  (scroll snel door voor de vragen en antwoorden)


  1. Categorieën / indeling
    V: Waar kan ik wat vinden?

    A: De webshop is ingedeeld in diverse hoofdcategorieën om het winkelen voor u eenvoudiger te maken. Klik op de hoofdcategorieën in de het menu om naar de desbetreffende sectie van onze webshop te gaan.
    V: Welke hoofdcategorieën zijn er?
    A: * COLLECTOYS: Playmobil standbeelden van de firma Plastoy
        * PLAYMOBIL: Het reguliere assortiment van Playmobil met alle bekende thema's
        * PLAYMOBIL LICENTIES: Alle thema's die met licenties / merken te maken hebben, zoals Volkswagen, Scooby-Doo, Back to the Future etc. etc.
        * PLAYMOBIL SPEELBOXEN & PACKS: Alle Playmobil Speelboxen, Starter- & Promopacks en Kado sets.
        * BUNDELS: Alle voordeelbundels die wij hebben, voor alle merken.
        * NIEUWE ARTIKELEN: Alle nieuwe artikelen in de webshop, per maand ingedeeld.
        * VERWACHT: alle verwachte artikelen in onze webshop.
     
  2. Categorieën / pagina's voor Bussen, vrachtwagens, motoren, voertuigen
    V: Waar kan ik de bussen vinden?
    A: De Bussen vallen volgens Playmobil onder het City Life thema, en kunt u daar vinden.
    V: Waarom zijn de voertuigen niet allemaal in 1 categorie te vinden?
    A: Playmobil deelt zelf de sets per thema in, die sortering houden wij ook aan. Om het makkelijker te maken, hebben wij wel een aantal aanvullende categorieën gemaakt voor bijvoorbeeld Traffic (alle voertuigen)Transport (vrachtwagens)RacingRC-voertuigen etc.
     
  3. Zichtbaarheid menu categoriën
    V: Waarom kan ik niet direct alle categorieën zien in het menu?

    A: Dit zou de lijst erg lang en onoverzichtelijk maken. Klik daarom op de hoofd-categorie om de sub-categorieën te kunnen vinden.
    U kunt ook de Sitemap bekijken, daar ziet u alle pagina's en categorieën in 1 oogopslag.
     
  4. Klanten Account
    V: Kan ik een klant account aanmaken?
    A: Wanneer U een klanten account wilt aanmaken, kunt dit doen bij het afrekenen of door ons een berichtje te sturen via het contact formulier. Dit vanwege de vele nep-accounts die recentelijk worden aangemaakt door spammers. De provider van de webshop wil hier helaas nog steeds niets aan doen, dus dit is de enige mogelijkheid voor ons, om dit te beperken.

    Wij bieden onze excuses aan voor dit ongemak.

  5. Betalen
    V: Hoe kan ik betalen bij PlayMoto Toys?
    A: U kunt met PIN, Contactloos, IDeal, Paypal, SofortBanking, BanContact & contant betalen. Paypal gaat via de Paypal website, de overige betalingen via Mollie Payments. (klik op de link voor meer info over Mollie)
     
  6. Verzenden
    V: Hoe verzend PlayMoto Toys?
    A: Wij pakken uw artikelen stevig in, en laten het pakket vervolgens door MyParcel (dochteronderneming van PostNL) of DPD Nederland bij u bezorgen. Wij verzenden UITSLUITEND aangetekend met MyParcel of DPD Nederland. Tevens proberen wij zoveel mogelijk uw aankopen te combineren in 1 pakket.
    V: Waarom alleen aangetekend?
    A: Wij doen dit uit voorzorg. Hiermee is uw pakket goed verzekerd tegen schade en wij weten zeker, dat uw pakket goed is aangekomen.
    V: Waarheen verzend PlayMoto Toys?
    A: PlayMoto Toys verzend wereldwijd.
    V: Hoe snel verzend PlayMoto Toys? 
    A: Wij verzenden normaal gesproken de volgende dag, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen. Mocht er vertraging optreden, ontvangt u daar bericht over.
    V: Kan ik mijn artikelen / orders gecombineerd laten verzenden?
    A: Ja, in principe proberen wij al uw aankopen zoveel mogelijk in 1 keer te verzenden.
     
  7. Retourneren
    V: Kan ik mijn artikel retourneren?
    A: Ja, bij ons kunt u binnen 30 dagen uw artikel in ONGEOPENDE verpakking retour sturen. (zie ook onze algmene voorwaarden)
    V: Hoe kan ik het retour sturen?
    A: Vul de twee formulieren in (retourformulier en formulier van herroeping), en stuur die per email naar: retour@playmoto.nl.
    U krijgt dan het retourformulier binnen 5 werkdagen van ons terug met een retour nummer erop. Bewaar een kopie van dit formulier, en doe het origineel in de doos, voordat u het terug zend.
    V: En dan?
    A: Na ontvangst van uw pakket, zullen wij de inhoud controleren en binnen 5 werkdagen het bedrag inclusief de originele verzendkosten terugstorten op de rekening waarvan u het betaald heeft.
     
  8. Niet op voorraad
    V: Ik wil een artikel kopen, maar het is niet op voorraad. Wat nu?
    A: u zult u even geduld moeten hebben. Als een artikel wel te bestellen is, staat er een levertijd bij vermeld. Over het algemeen klopt dat prima, maar soms heeft onze leverancier niet voldoende voorraad meer. Mocht de levertijd langer worden, zullen wij u daarover berichten.
    Als het artikel niet te bestellen is, kunnen wij het niet meer bestellen en zal het niet meer op voorraad komen.
     
  9. Reserveren
    V: Kan ik artikelen reserveren?
    A: Ja, u kunt altijd reserveren. Soms is een artikel ook te bestellen als Pre-Order (zie punt 7↓). Wanneer u een artikel wilt reserveren, kunt u conctact met ons opnemen. Deze mogelijkheid is nog niet aanwezig in de webwinkel software.
     
  10. Pre-Order
    V: Wat is een Pre-Order?
    A: Dat is een artikel wat u nu kunt bestellen en betalen, maar welke pas vanaf de genoemde datum uitgeleverd wordt. Deze artikelen zijn NIET op voorraad.
    De genoemde datum is ten alle tijden onder voorbehoud, en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.
     
  11. Artikel niet gevonden
    V: Ik zoek een artikel, maar kan het niet vinden.
    A: Stuur ons een berichtje en dan zullen wij ons best doen het voor u te vinden.
     
  12. Plastic zak als verpakking?
    V:Waarom zit mijn nieuwe artikel in plastic zakje met etiket i.p.v. een normale Playmobil doos?

    A: Veel artikelen uit het zogenaamde Direct Service (DS) assortiment van Playmobil, zijn verpakt in de typische doorschijnende plastic zakjes, met daarop een etiket. Hierdoor kan Playmobil de sets goedkoper aanbieden.
     
  13. Prijzen
    V: Waarom zijn sommige prijzen zo hoog?

    A: Wij verkopen zowel het reguliere- en een 2ehands assortiment Playmobil. Daarnaast bestaat een groot deel in ons assortiment uit zogenaamde verzamelaars items, dit zijn vaak gelimiteerde-, of hele oude en vaak gewilde sets onder verzamelaars. Die sets hebben vaak een hogere prijsstelling dan de 2ehands en reguliere Playmobil sets.
     
  14. V1, V2, V3 of een x achter het setnummer.
    V: Wat betekent dat?

    A: In de verzamelaarscatalogussen en op verkoopsites, wordt door handelaren het onderscheid in de verschillende uitvoeringen van Playmobil sets aangegeven door de toevoegingen van de letter x, V1, V2 of V3 etc.
    V: Hoe is dat zo gekomen?
    A: Vooral in de beginjaren wisselde Playmobil nog wel eens van verpakking en kon ook de inhoud ineens veranderen in een set. Soms kreeg een set meer onderdelen of juist  minder. Het gebeurde ook nog wel eens, dat een set opnieuw werd uitgebracht, maar dan in een modern jasje. Zo zijn er bijvoorbeeld 2 verschillende versies van de Post-set 3132: De 3132x (oud) en de 3132 (nieuw). Hier wordt dus de letter x toegevoegd aan de oude set om het onderscheid te maken. De versie 3132x is nog met het oude model motor en de oude klickies zonder beweegbare handen. De 3132 heeft de nieuwere motor en klickies met beweegbare handen. 
     
  15. MISB / MIB / MINT
    V: MISB, MIB, MINT, wat betekent dat allemaal?

    A: Dit zijn termen die door verzamelaars en handelaren gebruikt worden, om de conditie van de set of het artikel aan te duiden.
    - MISB = Mint In Sealed Box: Geheel nieuwe set in originele gesloten verpakking, zoals door de producent gemaakt en verkocht is.
    - MIB = Mint In Box: Meestal geheel nieuwe set in originele verpakking, waarbij de verpakking wel geopend is.
    - MINT = Zo goed als nieuw: Verpakking is geopend, set in elkaar gezet, maar ongebruikt en nog zo goed als nieuw.
    - Gebruikt / Used: Gebruikte of 2e hands set.
     
  16. 2e hands Gebruikte sets
    V: Zijn de 2ehands / gebruikte sets betrouwbaar en netjes?

    A: JA! Wij controleren elke set en elk onderdeel uitvoerig op gebreken, en alles wordt netjes gereinigd voor verkoop. Mocht er toch een gebrek zijn, dan is dit duidelijk vermeld en te zien op de foto's in de aanbieding.
     
  17. Recycling
    V: Wat doe PlayMoto Toys aan recycling en hergebruik van materialen en grondstoffen?
    A: PlayMoto Toys doet aan recycling. Oude defecte en kapotte Playmobil delen voeren wij af bij het plastic afval, oude verzenddozen proberen wij zoveel mogelijk te hergebruiken.
    Wanneer dozen te slecht zijn, voeren wij die af bij het oud papier. 
     
  18. Milieubewust
    V: Hoe milieubewust is PlayMoto Toys?
    A: Wij zijn heel milieubewust, maar wel zover dit praktisch mogelijk is. Wij scheiden al ons afval en proberen alles wat mogelijk is, te hergebruiken. 
     
  19. Beurzen / Markten
    V: Is PlayMoto Toys ook te vinden op beurzen of markten?
    A: Vanaf 2020 kunt U ons ook vinden op diverse beurzen, markten of braderieën. U kunt de data en locaties vinden in onze nieuwe agenda op de website, en via onze twitter account. Volgt U ons al? 
     
  20. Contact / Social media
    V: Hoe en waar kan ik contact opnemen met PlayMoto Toys?
    A: U kunt ons volgen via diverse social media accounts, en direct contact met ons opnemen.
    Alle gegevens kunt u vinden op onze contact pagina
     
  21. RC-Modul
    V: Welke voertuigen / sets zijn er compatibel met de RC-modules van Playmobil?
    A: Klik op deze LINK voor de lijst samengesteld door Playmobil.
     
  22. Wat verkoopt PlayMoto Toys?
    V: Verkoopt PlayMoto Toys ook ander speelgoed?
    (2-ledig antwoord)
    A: Nee, op dit moment niet hier in onze webshop. Wij zijn gespecialiseerd in Playmobil®. Mocht er veel vraag naar ander speelgoed zijn, dan zullen wij dat zeker overwegen.
    A2: Ja, wij hebben nog een 2e webshop voor LEGO® op de site Bricklink®. Die marktplaats is alleen voor de beroemde steentjes, sets en alles wat daarmee te maken heeft. Zodra onze voorraad daar uitverkocht is, zullen wij die webshop sluiten.
    Daarnaast verkopen wij licentie producten van Playmobil die door derden geproduceerd worden, zoals bijvoorbeeld de Collectoys standbeelden en diverse andere soorten Playmobil merchandise.
     
  23. ~~~ Nog vragen of ideeën? Vraag en vertel het ons, dan zetten we het erbij ~~~ !
© 2019 - 2021 PlayMoto Toys | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel