VenA

Vragen en AntwoordenPlayMoto bescherming


Lekker eigenwijs en gewoon in het Nederlands,
onze VenA pagina.

(scroll snel door voor de vragen en antwoorden)

<< terug naar info

 

Hier kunt u veel voorkomende vragen en de daarbijbehorende door ons beantwoorde antwoorden vinden....of niet. Zo niet, stelt U dan gerust uw vraag aan ons, dan zullen wij eerst uitgebreid hier zoeken. Mochten wij het antwoord ook niet voor u kunnen vinden, dan zullen we er eentje bekokstoven, gaar maken en hier uitserveren!

  1. Account aanmaken?
    - U kunt bij ons een account aanmaken, bij het afrekenen of door geheel rechtsbovenaan de pagina op "Mijn Account" en vervolgens op "Account aanmaken" te klikken. U kunt ook als gast bij ons afrekenen, maar met een account kunt u altijd uw bestellingen inzien en de volgende keer sneller bestellen, doordat u niet nogmaals al uw gegevens hoeft in te voeren.
     
  2. Betalen
    - Hoe kan ik betalen bij PlayMoto Toys? U kunt met PIN, Contactloos, IDeal, Paypal, SofortBanking, BanContact & contant betalen. Paypal gaat via de Paypal website, de overige betalingen via Mollie Payments. (klik op de link voor meer info over Mollie)
     
  3. Verzenden
    - Hoe verzend PlayMoto Toys? Wij pakken uw artikelen stevig in, en laten het pakket vervolgens door PostNL bij u bezorgen. Wij verzenden UITSLUITEND aangetekend met PostNL.
    - Waarom alleen aangetekend? Wij doen dit uit voorzorg. Hiermee is uw pakket goed verzekerd tegen schade en wij weten zeker, dat uw pakket goed is aangekomen.
     
  4. Retourneren
    - Kan ik mijn artikel retourneren? Ja, bij ons kunt u binnen 30 dagen uw artikel in ONGEOPENDE verpakking retour sturen. (zie ook onze algmene voorwaarden)
    - Hoe kan ik het retour sturen? Vul de twee formulieren in (retourformulier en formulier van herroeping), en stuur die per email naar: retour@playmoto.nl.
    U krijgt dan het retourformulier binnen 5 werkdagen van ons terug met een retour nummer erop. Bewaar een kopie van dit formulier, en doe het origineel in de doos, voordat u het terug zend.
    - En dan? Na ontvangst van uw pakket, zullen wij de inhoud controleren en binnen 5 werkdagen het bedrag inclusief de originele verzendkosten terugstorten op de rekening waarvan u het betaald heeft.
     
  5. Niet op voorraad
    - Ik wil een artikel kopen, maar het is niet op voorraad. Wat nu?
    u zult u even geduld moeten hebben. Als een artikel wel te bestellen is, staat er een levertijd bij vermeld. Over het algemeen klopt dat prima, maar soms heeft onze leverancier niet voldoende voorraad meer. Mocht de levertijd langer worden, zullen wij u daarover berichten.
    Als het artikel niet te bestellen is, kunnen wij het niet meer bestellen en zal het niet meer op voorraad komen.
     
  6. Artikel niet gevonden
    - Ik zoek een artikel, maar kan het niet vinden. Stuur ons een berichtje en dan zullen wij ons best doen het voor u te vinden.
     
  7. V1, V2, V3 of een x achter het setnummer. Wat betekent dat?
    - In de verzamelaarscatalogussen en op verkoopsites, wordt door handelaren het onderscheid in de verschillende uitvoeringen van Plamyobil sets aangegeven door de toevoegingen van de letter x, V1, V2 of V3 etc.

    Hoe is dat zo gekomen?
    - Vooral in de beginjaren wisselde Playmobil nog wel eens van verpakkingen en kon ook de inhoud ineens veranderen in een set. Soms kreeg een set meer onderdelen of juist  minder. Het gebeurde ook nog wel eens, dat een set opnieuw werd uitgebracht, maar dan in een modern jasje. Zo zijn er bijvoorbeeld 2 verschillende versies van de Post-set 3132: De 3132x (oud) en de 3132 (nieuw). Hier wordt dus de letter x toegevoegd aan de oude set om het onderscheid te maken. De versie 3132x is nog met het oude model motor en de oude klickies zonder beweegbare handen. De 3132 heeft de nieuwere motor en klickies met beweegbare handen. 
     
  8. MISB, MIB, MINT, wat betekent dat allemaal?
    - Dit zijn termen die door verzamelaars en handelaren gebruikt worden, om de conditie van de set of het artikel aan te duiden.
    - MISB = Mint In Sealed Box: Geheel nieuwe set in originele gesloten verpakking, zoals door de producent gemaakt en verkocht is.
    - MIB = Mint In Box: Meestal geheel nieuwe set in originele verpakking, waarbij de verpakking wel geopend is.
    - MINT = Zo goed als nieuw: Verpakking is geopend, set in elkaar gezet, maar ongebruikt en nog zo goed als nieuw.
    - Gebruikt / Used: Gebruikte of 2e hands set.
     
  9. Recycling
    PlayMoto Toys doet aan recycling. Oude defecte en kapotte Playmobil delen voeren wij af bij het plastic afval, oude verzenddozen proberen wij zoveel mogelijk te hergebruiken.
    Wanneer dozen te slecht zijn, voeren wij die af bij het oud papier. 
     
  10. Milieubewust
    Hoe milieubewust is PlayMoto Toys? Wij zijn heel milieubewust, maar wel zover dit praktisch mogelijk is. Wij scheiden al ons afval en proberen alles wat mogelijk is, te hergebruiken. 
     
  11. Beurzen / Markten
    - Staat PlayMoto Toys ook op beurzen of markten? Vanaf 2020 kunt U ons ook vinden op diverse beurzen, markten of braderieën. Binnenkort kunt u de data en locaties vinden in onze nieuwe agenda op de website, en via onze twitter account. Volgt U ons al? 
     
  12. Contact / Social media
    - Hoe en waar kan ik contact opnemen met PlayMoto Toys?
    U kunt ons volgen via diverse social media accounts, en direct contact met ons opnemen.
    Alle gegevens kunt u vinden op onze contact pagina
     
  13. ~~~ Nog vragen of ideeën? Vraag en vertel het ons, dan zetten we het erbij ~~~ !
© 2019 PlayMoto Toys | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.